Un nou Navàs està a punt de néixer [PUNTS DE TROBADA]

Jaume Casals («Tai»), cap de llista per la CUP a Navàs

PUNTS DE TROBADA
Un nou Navàs està a punt de néixer!

Massa sovint ens han fet creure que la política només l'havien de fer els polítics, que ho deixéssim a les seves mans i que cada quatre anys ja tindríem el dret a decidir. Nosaltres creiem fermament en la democràcia participativa ja que pensem que s'ha d'escoltar més sovint la veu del poble.
Per posar un exemple, a les darreres eleccions en cap programa dels partits polítics que es presentaven posava que en arribar al càrrec s'augmentarien el sou. Això és el que va votar la gent? Ens sembla que no. I mentrestant l'erari públic anar-ho pagant, sort que eren temps de bonança. I ara, en temps de crisi, s'adequaran els sous a la nova realitat? O ens quedarem amb la petita reducció que es va fer al ple extraordinari de juliol? Aquesta és una de tantes coses que els navassencs no poden decidir més enllà d'un vot puntual cada quatre anys.

A la CUP no tenim intenció de viure de la política, simplement volem incidir perquè el nostre poble tingui un futur millor. I és per això que des de la CUP tenim un seguit de propostes però al mateix temps creiem que hem de parar l'orella i escoltar les aportacions de molta altra gent que segurament també tenen moltes coses interessants a dir. És per això que plantegem els punts de trobada, com un espai on recollir les aportacions de la gent. Aquest mateix procés l'hem fet a nivell nacional per crear el programa marc on hi hem anat recollint aportacions de diversos sectors de cara a configurar la base del nostre treball municipal. Ara estem aplicant aquest programa a nivell local tot concretant-lo en propostes més específiques i creiem que les hem de transmetre al poble navassenc en un procés obert i participatiu en el qual també busquem recollir les vostres aportacions. Creiem que els navassencs hi tenim molt a dir. Des de la CUP volem recollir aquestes aportacions, tot fent-les compatibles amb el nostre programa marc, i esdevenir un altaveu de les demandes del poble. Segurament, alguns pensaran o diran que no tenim propostes i que desconeixem la realitat local, però realment les tenim però creiem que ens hem d'obrir als vilatans per recollir més idees. A vegades, una bona idea es queda només en això sinó és compartida. Per tant, parlem-ne.

Els punts de trobada són unes jornades que constaran de quatre sessions temàtiques que seran obertes a tot el poble navassenc. El primer punt de trobada el férem el passat 19 de març per parlar sobre el món rural a Palà de Torroella, ja que creiem que és un eix molt important que ocupa la major part del nostre terme municipal. El següent punt de trobada serà el 26 de març on parlarem de patrimoni, cultura, joventut i esports. Anys enrere es deia “Navàs, poble jove i molt capaç”. I aquest serà l'eix del nostre punt de trobada. Creiem que cal conservar i rehabilitar el poc patrimoni que queda al poble i que ens recorda que la nostra història comença fa poc més de 120 anys. Pensem que cal potenciar el teixit associatiu local perquè són la gent que de manera altruista fan coses pel poble i aquesta és l'essència que defensem. Pel que fa a la joventut hem de treballar amb perspectiva de futur perquè serem un poble jove i capaç si estem preparats i ben formats. Pel que fa als esports creiem que s'ha de potenciar l'accés als equipaments esportius tot vinculant-ho a una gestió transparent i evidentment pública. El 8 d'abril farem el tercer punt de trobada on es parlarà dels serveis socials i l'educació. Creiem que en moments de crisi econòmica és quan els serveis socials són més necessaris que mai per ajudar als més desafavorits. D'altra banda, també creiem que l'educació i el coneixement són bàsics pel futur, creiem que s'ha d'intentar evitar el fracàs escolar i l'exclusió social, al mateix temps que hem de dotar a les noves generacions de les eines bàsiques per poder desenvolupar-se. El darrer punt de trobada serà el 15 d'abril i tractarà d'administració municipal i urbanisme. Des de la CUP defensem que no s'han d'externalitzar els serveis públics i que des de l'ajuntament s'ha d'intentar fer una gestió responsable d'aquests béns comuns. A més, creiem que des de l'ajuntament s'han de potenciar polítiques de reactivació laboral del polígon industrial, i al mateix temps treballar per  recuperar l'activitat comercial de la nostra vila. Pel que fa a urbanisme, creiem que el poble ara mateix necessita recuperar i rehabilitar antics espais i habitatges de cara a construir sense destruir.

Hi ha gent que no podrà assistir als punts de trobada i és per això que també deixarem la nostra adreça electrònica ([email protected]) perquè tinguin una altra manera de fer arribar les seves propostes. Un cop recollides les vostres aportacions, començarem a donar forma definitiva al nostre programa electoral. Però la cosa no queda aquí, des de la CUP us convidarem anualment a una assemblea on recollir les vostres queixes i aportacions sobre la tasca que estiguem desenvolupant a l'ajuntament.

En aquest text només hi ha quatre pinzellades de les idees que tenim i a més encara hi falten les teves, t'hi animes? Com deia Joan Fuster “Tota política que no fem nosaltres, serà feta contra nosaltres”. T'hi esperem!
Fes sentir la teva veu! Participa!