La CUP valora positivament que Navàs tingui ensenyament secundari

La Candidatura d’Unitat Popular valora positivament que el curs vinent una cinquantena d’alumnes navassencs podran començar l'ensenyament secundari públic a la mateixa vila. Finalment, s'ha aconseguit que la Generalitat accepti les preinscripcions a l'Institut-Escola Sant Jordi.

Segons es va  saber ahir, l'acord final comporta que la Generalitat es farà càrrec de facilitar professorat per realitzar dues línies de primer d'ESO i que l'ajuntament habilitarà espais on poder realitzar els ensenyaments.

D'entrada, la CUP, valora la notícia com a bona ja que l'any que ve més de 50 famílies podran respirar més tranquil·les perquè els seus fills no hauran d'estudiar fora del poble amb els costos temporals i econòmics que comporta i això, segons la CUP, és d'agrair en la conjuntura actual.

L'institut nou, de moment, no es farà realitat, tot i que l'ajuntament ja hagi posat terrenys a disposició del Departament d'Educació. Ara, l'ajuntament haurà de desenvolupar el seu enginy per poder facilitar espais on els alumnes puguin realitzar correctament els seus estudis. Cal tenir present que aquest primer curs no es tracta només de tenir dues aules on encabir-hi un mínim de 25 alumnes, sinó que també s'haurà de pensar en aprofitar equipaments esportius de la vila per realitzar les classes d'Educació Física i també habilitar algun espai on poder-hi posar el laboratori per a les classes de ciències.

Ara mateix caldrà anar pensant en com solucionar tots aquests petits inconvenients que aniran apareixent, des de la CUP ens comprometem a col·laborar en la recerca imaginativa de solucions. D'entrada, l'ensenyament secundari podria tornar a utilitzar les aules de l'Escola de Música tot combinant-ho amb les activitats actuals que acostumen a realitzar-se en horari extraescolar. Cal no oblidar que el curs següent ja s’hauria de pensar en 4 línies i les seves corresponents aules i així anar sumant cada curs.
La formació creu que és necessari anar fent previsió de cara al futur perquè no ens tornin a amenaçar en treure'ns l'ensenyament secundari públic. Tot plegat, són solucions temporals en un context econòmic complicat que fa que ens vinguin a la memòria aquells milions congelats del Consell de Joventut que tan bé anirien al poble en aquests moments.

La CUP espera “que el compromís del Departament d'Educació segueixi endavant els següents anys i no es tracti únicament d'un baló d'oxigen a un govern local del mateix color que ha d'afrontar properament unes eleccions municipals. Desitgem que no sigui així i per això felicitarem a l'alcalde per l'esforç fet en les negociacions”. Però sobretot, la CUP felicita als membres de la Plataforma Pro Institut Públic per la constància en la seva lluita que ha acabat donant fruits. També cal lloa el coratge de tots els pares i mares que s'han tancat a l'escola per reclamar el que tenien clar que era just i a més ja els ho havien promès. No oblidem tampoc el suport que els mestres han donat al procés i també tots els pares, mares i vilatans que avui omplíem l'escola Sant Jordi per interessar-nos pel futur educatiu dels nostres fills. La CUP també vol  felicitar-los a ells, als més petits, que també han reclamat que volen un institut públic i esperem que ben aviat ho puguin fer realitat. I per sobre de tot, ens ha de quedar clar que com deia Estellés: “No podran res davant d'un poble unit, alegre i combatiu”.