La CUP fa valoració del primer any de govern

La Candidatura d'Unitat Popular de Navàs ha reunit, aquest dissabte 30 de juny, a veïns i veïnes del municipi amb l'objectiu de fer un repàs de la seva tasca al govern, en les diferents regidories i en el global de govern. Els regidors de la CUP han fet un repàs al programa electoral i han explicat què s'ha pogut fer fins ara i en quins punts s'està treballant.

Ha obert l'acte l'alcalde de Navàs Jaume Casals, que ha fet una breu repassada al conjunt del govern, al bon ambient de treball amb tots els companys, i el convenciment que estan començant a canviar les coses, i ha fet palesa la voluntat d'autocrítica en aquells temes que no s'hagin pogut fer prou bé. Tot seguit els diferents regidors de la CUP, Joan Fernàndez, Raquel Rodríguez i Sònia Majoral, han fet un breu repàs de les principals tasques dutes a terme en les seves regidories. Ha reprès la paraula l'alcalde per explicar la regidoria d'educació i festes que porta. En acabades les intervencions s'ha obert un torn de paraules al públic assistent que ha pogut preguntar sobre qualsevol temàtica municipal i s'han donat les respostes al moment.

Recordem que un acte d'aquestes característiques, al carrer, exposant la tasca feta, fent autocrítica, i amb un torn de paraules lliure i obert, és un fet inèdit a poble de Navàs. La CUP ha volgut així visualitzar el seu tarannà dialogant, humil, i participatiu.

L'acte s'ha clos amb una arrossada popular on hi han assistit una setantena de persones. Cal fer esment que gairebé tot els productes del dinar (productes de l'horta, la fruita, l'arròs, el vi, el pa,...) procedeixen de l'agricultura ecològica i de proximitat, i comprades al mateix municipi. A l'acte hi ha fet acte de presencia entre altres un representació de la CUP de Sallent, i Jordi Masdeu, regidor per la CUP a Manresa. Els regidors han agraït en diferents moments de l'acte l'asistència de tots els presents, i han anunciat la voluntat de continuar fent trobades com aquestes.

Resum de la feina feta:

1 any després... FENT POBLE, FENT CANVI
Estimats navassencs i navassenques,

Ha fet un any que molts de vosaltres vau dipositar la vostra confiança per iniciar el canvi que tots nosaltres desitjàvem, que tots nosaltres crèiem que el poble de Navàs necessitava.

Un canvi d'aires, noves maneres de fer, noves cares... tot plegat per intentar assolir velles reivindicacions i nous projectes que ens duguin a una millor qualitat de vida i sobretot que vagin encaminats a treballar per una societat més justa i igualitària. La CUP, dins i fora del govern, treballa sense descans per convertir les bones intencions del programa electoral en fets. Els regidors de la CUP que estan al govern, i el conjunt del govern municipal, treballen perquè les propostes es facin realitat, i tot plegat amb actitud positiva, respectuosa i alhora decidida.

Així, per primer cop...
- s'obre el torn de paraules al ple municipal, es fan sessions informatives sobre impostos i pressupostos, sobre joventut, sobre... bé, i totes les que vindran. (proposta 3. Administració pública)
- es convoquen llocs de treball en forma de concurs públic, creació bossa de treball evitant els endolls i la col·locació de persones afins a dit. Hem començat a fer endreça, i ho continuarem fent. (proposta 8 i 10. Administració pública)
- els polítics ens vam rebaixar el sou, i com sabeu, considerablement. (proposta 1. Administració pública)
- s'ha fet un homenatge a una persona vinculada als valors republicans, el Mestre Teruel. (proposta 2. Cultura)
- s'està elaborant un pla turístic per al municipi de Navàs. (proposta 2. Món Rural)
- es demanen per part de l'Ajuntament les subvencions per arrenjar camins en prevenció d'incendis forestals
- urbanitzem el passeig de Circumval·lació a l'alçada de l'equipament l'Eix. (proposta 16. Urbanisme i partimoni)
- s'ha realitzat una trobada de bastoners al municipi. (proposta 3. Cultura)
- es gravarà un CD, a càrrec dels alumnes de l'escola de música, amb la música del mestre Castella. (proposta 3 i 11. Cultura)
- es fa la Mostra de Vins del municipi.
- s'instal·larà la xarxa wifi a la zona de Valls i Palà de Torroella (proposta 7. Món Rural. Proposta 8. Cultura)
- s'inicia el projecte XALAR (Xarxa d'Aules de Lleure i Activitats de reforç per a nens i nenes i les seves famílies. (proposta 4. Educació)
- es farà el segon curs de l'Institut públic, en mòduls prefabricats. (proposta 5. Educació)

Hem treballat per mantenir els serveis del CAP (proposta 7. Serveis Socials); perquè al carrer de l'església hi hagi més activitat (proposta 3. Promoció Econòmica), els regidors atenen a tot hora als ciutadans que ho sol·liciten (proposta 11. Administració Pública); estem treballant per millorar la Residència d'Avis (proposta 2. Serveis Socials), hem fet una campanya en prevenció del tabaquisme (proposta 8. Serveis Socials), hem convocat reunions informatives en seguretat...

ESTEM TREBALLANT EN TOTES LES PROPOSTES PROGRAMÀTIQUES que la CUP va incloure en el seu programa, i ho fem amb el convenciment que amb voluntat, il·lusió i constància podrem assolir majoritàriament els reptes que vam plantejar per al nostre municipi i alhora sabem valorar allò que hagin pogut fer bé els governs anteriors. La caixa municipal és buida, i això no ens permetrà fer grans inauguracions i desistir de propostes de gran inversió, però creiem en la feina del dia a dia, en treballar els petits detalls, i sobretot, fer-ho colze a colze amb la gent, perquè SOM POBLE!

Doncs sí, en aquesta legislatura la gent de la CUP estem convençuts que farem moltes coses... per primer cop. Coses que segur que van en la direcció d'assolir un Navàs més democràtic, transparent, just i sobre tot encara més viu. Ja estem FENT POBLE, ja estem FENT CANVI

Navàs. Estiu de 2012.

www.navas.cup.cat