La CUP respon

Tot i la inactivitat del darrer any, que segurament es deu al fet de no tenir ni sou ni cadira, el PSC de Navàs també ens han obsequiat amb un text a la revista «La Plaça». I per no ser menys que els seus antics companys de govern, han omplert una pàgina de mentides, sense deixar-se’n a cap punt, i omplint-ho amb paraules tan cultes que no entenen ni ells.

Sembla que portant més de 30 anys en democràcia s’haurien pogut aprendre les regles democràtiques, però evidentment si algú se les va saltar, van ser alguns d'ells al posar-se uns sous de més de 2000€ per després presentar-se a l’ajuntament un cop per setmana. Però ara resulta que avisar el mateix dia d’un ple d’urgència, en el qual es parlava exactament del mateix que el de dos dies anteriors, és antidemocràtic. I per cert, van ser 3 plens i no 4, però això es una minúcia. Antidemocràtic és fer servir el telèfon de l’ajuntament, pagat per totes les navassenques i navassencs, per trucar a domicilis particulars del poble per demanar el vot, cosa que a les últimes eleccions municipals va succeir en els despatxos del PSC. O encara pitjor és utilitzar la institució pública per solucionar la jubilació al seu cap de llista posant-li un bon sou, i és que de sindicat en sindicat... poc ha treballat.

L’institut (o més ben dit, INTITUT) mai ha estat en perill? Això demaneu-li als senyors de la Generalitat, que de cop els va semblar que el terreny que havien pactat CiU i PSC ja no era vàlid, feia falta el doble d’espai i, a més, quedaven pocs dies per tancar el tema. Casualitat o coincidència? Està clar, però, que si la vostra opció és no anar als plens, és normal que no us assabenteu bé de com van les coses. Per nosaltres anar al plens no és una opció, és una obligació, i si no hi aneu per dignitat, més digne és tornar els diners que cobra el vostre regidor per assistir-hi.

Quantes propostes o projectes han sorgit del PSC en aquest últim any? Exacte, la resposta és un gran silenci. Sempre crítiques destructives, com els seus antics socis de govern, mai res per al poble.

Ara bé, tothom sap que no són temps d’engegar projectes nous, i menys encara si no es compta amb el suport de les administracions, però és més fàcil criticar que asseure's per pensar alternatives, i com sempre, el PSC escull l'opció més fàcil.

D'altra banda, i ja acabem, abans de publicar la informació a la revista es podien haver informat millor, ja que la denúncia que afirmen que s’ha tramitat contra l’ajuntament per racisme és totalment falsa. En aquesta denúncia s’ha acusat a un altre treballador de la brigada i en cap cas al consistori, i a més a més, el terme racisme s’ha utilitzat, com tantes altres vegades, per amagar enganxades per motius laborals, el baix rendiment i la mala convivència amb els altres treballadors.

Després d’haver estat a l'ajuntament ja haurien de saber que l'administració pública no funciona igual que l’empresa privada, i que només es pot despatxar el personal per motius totalment justificats o per motius de reorganització, de la mateixa manera que no es poden fer fora perquè si, no s’han d'indemnitzar igual que en el sector privat. I precisament el què ha passat amb la brigada és això, una reestructuració i reorganització, que ha comportat la supressió de tres llocs de treball, seguint el criteri imparcial de l'antiguitat, i no pas amb amiguismes, com fins ara.

Mai s’ha dit que s’havien tret tots els càrrecs de confiança, s’han tret tots els que, a més a més de ser càrrecs de confiança de CiU, no servien per a res o duien a terme feines que podien ser desenvolupades per altres persones contractades per mèrits propis. D'altra banda, quan vosaltres vau ser al govern, no fas pas tant, quants càrrecs de confiança vau fer fora? Que potser no hi era el senyor que esmenteu? Què preteneu amb aquestes acusacions?

Per acabar, si ens fixem en tot el conjunt text, l’última frase es podria considerar com una ironia, ja que si ens han de servir sense mentides comencen bé. Esperem de tot cor que la nova executiva arribi amb moltes cares noves que no s’hagin pogut contaminar d’aquest ambient, i que arribin amb moltes ganes de treballar pel poble de manera desinteressada i no només per trobar-hi una cadira. Si vénen per això sempre ens hi trobaran i els estarem esperant.

Podeu trobar el text sobre el que fem referència en el següent enllaç: