L'acte de la CUP a Navàs concentra més de dues-centes persones al Casal Sant Genís

Més de 200 persones assisteixen a l'acte polític organitzat per la CUP emmarcat en la campanya Sí al referèndum 2014, Sí a la Independència, Sí als Països Catalans. A l'acte hi intervingueren la mestra mallorquina Irene Jaume, el periodista Antonio Baños i el diputat Quim Arrufat en defensa dels tres punts de la campanya. Record per Èlia Badia, regidora de la CUP a Sant Salvador de Guardiola que morí l'any passat.

ACTE POLÍTIC DE LA CUP DE LA CATALUNYA CENTRAL A NAVÀS

Més de 200 persones van assistir el passat divendres a l'acte polític que la CUP de la Catalunya Central va organitzar al Casal Sant Genís de Navàs. Emmarcat en la campanya Sí al referèndum 2014, Sí a la Independència, Sí als Països Catalans que l'organització està duent a terme des del març per defensar la celebració del referèndum d'autodeterminació del 9 de novembre, amb l'objectiu d'obrir un nou procés constituent democratitzador per a Catalunya i el conjunt dels Països Catalans.

L'acte, presentat per Jaume Casals (CUP Navàs) i Anna Alsina (CUP Berga), va comptar amb les intervencions d'Irene Jaume (mestra mallorquina i militant de l'Esquerra Independentista) en defensa del projecte nacional dels Països Catalans i que destacà els esforços dels estats espanyol i francès per negar-ne l'existència; Antonio Baños (escriptor i periodista, membre de Súmate i l'ANC) parlà en suport a la convocatòria del referèndum del 9 de novembre com a punt de partida per a un procés de democràcia participativa permanent que hauria de ser característic de la nova república; per tancar els parlaments intervingué Quim Arrufat (diputat de la CUP-AE al Parlament de Catalunya) que feu un repàs de la trajectòria i els canvis de l'independentisme de les darreres dècades i argumentà els motius pel sí a la independència. A més dels parlaments es van poder sentir diverses actuacions musicals dels grups 7 Vetes i Kòdul, que obriren i clausuraren l'acte respectivament.

També hi va haver lloc per un homenatge a Èlia Badia, regidora de la CUP a Sant Salvador de Guardiola que morí l'any passat, es llegí un dels seus poemes i es pogueren veure fotografies de la seva activa vida militant. Aquest petit record precedeix l'homenatge que es farà a finals de juny a Sant Salvador de Guardiola i que entre altres activitats inclourà un concurs de relats.

L'acte de la CUP precedí també un sopar popular i el concurs de grups joves Esclat, organitzats per l'organització juvenil Arran i que a causa de la pluja es van traslladar al pavelló Sant Jordi.