La CUP treballarà per generar una resposta contundent i unitària contra el procés d’involució social, nacional i democràtica

La formació rebutja enèrgicament les noves imposicions neoliberals del govern espanyol i anuncia que impulsarà iniciatives per a la construcció d’un nou model social i polític.

Les imposicions de l’oligarquia europea (i espanyola i catalana), cada vegada ofeguen més al poble català. Les retallades i reformes que ha anunciat el president espanyol suposen una estocada més al minso estat del benestar, als drets de les persones treballadores i al simulacre de democràcia espanyola què teníem fins ara. Ens trobem en ple procés d’involució social, de pèrdua de drets i deriva política cap a l’autoritarisme que cal aturar.

Agressió sense precedents a la gent treballadora - Les reformes impulsades per Europa i per Espanya són una agressió més a les classes populars, una agressió sense precedents en la nostra història recent. En primer lloc la pujada de l’IVA (la segona, la primera fou executada per l’altra cara de la moneda, el PSOE) és a dir, d’un impost antisocial, que afecta a tothom per igual amb independència del seu poder adquisitiu. Pressió i més pressió sobre treballadors i treballadores. Si això no fos prou, Rajoy ha anunciat que retallarà, justa ara, la prestació per atur, culpabilitzant les persones aturades de la seva situació i retallant-los, encara més, el poc que perceben per la seva subsistència. Finalment també ha anunciat l’enèssima estocada als drets dels treballadors del sector públic. En resum, es tracta de carregar els neulers de la seva crisi, una altra vegada, sobre les classes populars. Cap intent de posar pressió fiscal als rics, de regular els fluxos especulatius, de fer una banca pública de veritat. Res. I tot plegat no fa més que evidenciar que aquestes són les reformes d’una dreta neoliberal desbocada que està decidida a aprofitar la crisi per transformar tot el model social, reduïnt dràsticament drets i llibertats per assentar-ne un altre de molt més antisocial, de manera definitiva.

Cop d’estat polític - Però aquest paquet de mesures té una segona part, també molt preocupant: l’inici d’un procés de recentralització en clau espanyola i de laminació dels drets polítics de representació més bàsics. I ho volen fer de dues maneres: la primera reforçant les Diputacions, l’estructura de poder a través de la qual s’ha gestionat sempre el control de l’Estat sobre les seves “províncies”. És a dir, enlloc de reduir una de les administracions suplementàries que més despesa genera i donar més pes a les administracions de proximitat (els ajuntaments) fan justament al revés. I no només això. Enlloc de reduir càrrecs de confiança, sous de governants, etc, proposen com a mesura estrella reduir regidors. Reducció que pràcticament no afectarà a la despesa (a la majoria de pobles mitjans i petits els regidors de fora del govern o no cobren res o cobren molt poc) però en canvi sí que afectarà, i molt, a la representació de les organitzacions polítiques, donant clara prioritat a les formacions del règim (bàsicament CiU, PSOE i PP) i excloent a les altres. S’han adonat que el Canvi (en majúscules) ha començat i que cada dia hi ha més gent organitzada, i comencen a estar preocupats. Per aquesta mateixa raó encara no hem sentit a cap càrrec de la direcció de CiU dir res en contra d’aquest retrocés històric.

La formació entén que cal una resposta contundent i anuncia que treballarà amb moviments socials i populars, sindicats de classe i altres organitzacions i entitats dels Països Catalans per analitzar quin camí cal seguir a partir d’ara.
La CUP fa una crida a la mobilització i organització populars i a redoblar esforços i compromís per plantar cara a aquesta nova agressió, fugir del model de societat que ens volen imposar i iniciar un procés constituent que ens condueixi a uns Països Catalans lliures, justos i igualitaris, on l'economia estigui al servei de les persones i no dels interessos d'uns pocs.

CUP (Candidatura d’Unitat Popular)
12 de juliol de 2012