La CUP respon (2a part)

Sembla ser que CiU Navàs s’ha despertat d’una llarga hibernació i ha decidit informar, o més aviat desinformar, a les navassenques i navassencs amb algun que altre escrit. Un mig obligats per publicar-lo a «La Plaça», l'altre mitjançant una bustiada del seu «Parlem-ne», un full DIN-A4 més ple de propaganda i temes recurrents que no pas d'informació, deixant de banda la veracitat o no d’aquesta. Ara els seguirem el rol, si ho volen, en parlarem.

Escrit de «La Plaça»:
Comencen utilitzant un to paternalista i alarmista, només els manca plasmar la típica frase «jo ja us ho deia, canalla». Aquesta és una actitud totalment digne, però des de la CUP creiem que no serveix per a res, que no aporta res als problemes reals del poble, sinó al contrari, ja que pot provocar un estat de desconfiança entre els ciutadans del tot infundat. És el que els interessa, és el que volen, gastar el govern, no pas treballar pel poble.

De cop, però, reculem un any enrere. Per què? Primer perquè feliciten l'equip de govern per l'èxit de la Festa Major del 2011 (gràcies), i segon perquè encara remenen el tema de les renúncies a l'acte de regidor d'en Joan Coll i l'Eva Torrent. Ja ho hem explicat en moltes ocasions, no ens fa res tornar-hi: a vegades les circumstàncies laborals i familiars canvien, i molt!, i un cop van explicar els motius personals a l'assemblea local de la CUP, no vam oposar-nos-hi en cap moment, al contrari. Per què continuen remenant aquest tema? Ja no recorden com va arribar l’Oliva a l’alcaldia? O potser els fa mal que els membres de la CUP vulguin ser al govern per treballar i no només per cobrar? Clar, la seva manera de fer és tenint regidors en nòmina que amb prou feines es presenten l'Ajuntament un cop per setmana. Així ja s'entén tot, i aquest tot no és el nostre estil. Som a l'Ajuntament per treballar pel poble, no per les nostres butxaques.

Seguint en aquest entorn destructiu que arrosseguen els de CiU, ara toca la difamació sobre l’equip de govern amb falses acusacions sobre desavinences internes, sense aportar cap mena de prova i destinades a destruir la imatge de govern. Fins ara s’ha pogut veure una imatge de govern unida. Potser és que en l'anterior govern, les coses funcionaven com volen que funcioni aquest?

Fins aquí només fan un ús polític del llenguatge, sense aportar cap dada concreta, sense mullar-se. Però quan parlen de retallades... ai, quan parlen de retallades! Que si hem retallat en serveis socials, en ensenyament, que si hem apujat la partida cap a la publicitat institucional... Com poden parlar d’àmbits prioritaris quan és CiU qui està retallant en sanitat, serveis socials i educació, però en canvi no toquen els sous dels polítics, ni toquen les institucions caduques com les diputacions o els consells comarcals amb càrrecs posats a dit? Si la solució és un pacte fiscal que mai ens donaran, estem arreglats.

Tot i això, no sabem com s’han mirat els pressupostos i encara menys on han vist que la partida de publicitat institucional ha augmentat. És cert que apareix una partida nova als pressupostos destinada a aquest tema, però l’única cosa que s’ha fet ha sigut agrupar totes les despeses relacionades amb la publicitat que estaven repartides en altres partides, com per exemple «La Plaça» o el calendari. D’aquesta manera s’ha aconseguit rebaixar l’import destinat per aquests assumptes.

I per acabar, l’Eix, que ja no cal parlar-ne i menys encara del paper que té l’ajuntament en la decisió de l’exclusivitat dels abonaments o dels preus d’entrada. Per cert, qui va firmar aquest meravellós conveni amb els Vilà? I en quina part explica que si la gestió és deficitària l’ajuntament cobriria el desfalc? Quants diners públics posava l’ajuntament, any rere any, per tal de cobrir el deute que es genera d’aquest meravellós conveni? Val més no saber-ho. El que si que està clar és que l’ajuntament no pot regalar diners a una empresa privada, cosa que s’havia fet durant molts anys.

Fullet «Parlem-ne»:

El fullet informatiu que van repartir porta a porta ja té una altra tònica, tot i que vist el disseny, potser amb un paràgraf podrien haver resumit tota la informació certa que hi ha.

Primer de tot, no va ser l’equip de govern qui va decidir que els terrenys de l’estació no servien per ser massa petits, sinó que va ser la Generalitat. Així doncs, ja em diran a quina mena d’acord s’havia arribat mentre governaven. Potser volien salvar l’escola privada dels seus amics sense quedar malament davant de les mares i els pares del poble, al·legant que Ensenyament ho havia decidit així?

És cert que el famós conveni que es volia aprovar per la concessió dels terrenys gratuïtament implicava el reconeixement d’un deute d'1,4 milions d'€, però el que es deixen de dir és que aquest deute es degut a la mala gestió de l’anterior govern i que prové d’un contenciós administratiu obert a causa de l’ocupació indeguda d’uns terrenys privats. En aquest sentit, com a mínim la CUP va saber veure les necessitats urgents del poble i es va decidir treure tota aquesta part més urbanística del conveni, però el contenciós encara està pendent, i s’haurà de solucionar més tard, però s’haurà de fer. Algú recorda l’últim cop que CiU va rectificar una decisió per fer un bé al poble? Ells eren més de tirar pel dret, i com molt bé diuen els nostres veïns, eren de «Aquí mano jo, aquí ordeno jo». Al text encara hi podem trobar més mitges mentides, com que el primer valor era de 1,8 milions o com deixar-se de dir que el 19 de juny ja s’havia fet un ple d’urgència pel mateix motiu, i que només s’havien de revisar els documents. Almenys les mentides omplen paper.

Ara toca el POUM, amb totes les al·legacions resoltes, que evidentment i com a tret característic de l’anterior govern, no es va fer absolutament cap cas de les al·legacions presentades. Aquí també es deixen de comentar un petita informació, ja que ells van tenir el POUM acabat a sobre la taula, però no van ser prou valents d’aprovar-lo perquè sabien com l’havien fet, sense tenir en compte les necessitats del poble i fent i desfent per l’interès dels seus, els de sempre.

A part d’això, la resta de text ja cau pel seu propi pes i podríem dir que el gran espai buit del paper reflecteix clarament l’actual estat d’ànim de CiU Navàs. Entenem, però, que no sempre es poden fer visites al Parlament, així que des d'aquí els recomanem que si volen omplir paper, mirin d'afegir-hi algun sudoku, almenys així estarem entretinguts.