Els 4 regidors de la CUP Navàs, signen el manifest en contra de l'augment del preus del transport públic

L'assemblea de la CUP de Navàs es mostra radicalment en contra de la pujada de la tarifa de preus del transport públic metropolità, gestionat per l'ATM, que l'1 de gener del 2014 va augmentar entre un 5% i un 8% respecte de l'any 2013. Una mesura completament recaptatòria que no afavoreix a les classes populars, però sí que ajuda, per exemple, i molt, a conservar les dietes dels vint-i-un alts càrrecs d'ATM, valorades en 42.000€.

En el cas de Navàs, el sector més desafavorit per aquesta situació són el prop d'un centenar de joves que realitzen els seus estudis a la ciutat de Barcelona i que utilitzen, sobretot, la T-10 de 6 zones i la T-Jove. En el cas de la primera, el seu preu s'ha apujat un 43% des del 2008, i actualment ja costa 43,55€, o el que seria el mateix, entre 300 i 400€ el curs; aquest és el bitllet que solen utilitzar els qui viuen a Barcelona, així doncs s'hi ha de sumar el preu del lloguer del pis, que ronda el 250€ de mitjana, així com les despeses de manutenció i transport dins de la ciutat. Pel que fa a la T-Jove, el seu preu actual és de 305,60€, és a dir més de 900€ al curs, i la solen utilitzar aquells qui pugen i baixen cada dia. Amb tot, cal tenir present la poca freqüència de busos, insuficient, que moltes vegades fa que vagi ple fins dalt, fet que en alguna ocasió hagi suposat que alguns usuaris facin tot el trajecte asseguts a l'escala o al terra del bus.

Per tots aquests motius, en nom de l'assemblea local, els regidors de la CUP de Navàs donen ple suport a la declaració dels càrrecs electes contra la pujada del preu del transport públic (i que podeu trobar al següent enllaç: http://goo.gl/Ow9qmh), així com les diverses mobilitzacions i plataformes, com ara Stop Pujades de Transport, que han anat sortint pertot el territori. Tanmateix, emplacem als usuaris a ser membres actius d'aquestes mobilitzacions i a no acatar aquesta pujada de preus abusiva.

Per últim, dir-vos que podeu trobar la relació dels càrrecs electes signants del manifest al següent enllaç: http://electesnopujadatarifes.wordpress.com/adhesions-2