El ple municipal de Navàs dóna llum verda a la instal·lació dels mòduls per l'institut

La totalitat dels electes presents han votat a favor del conveni entre l'Ajuntament i la família pons que permetrà ubicar els mòduls prefabricats pel curs vinent.

Un nombrós públic ha assistit al ple municipal, i diferent gent s'ha hagut de quedar a la plaça, davant l'Ajuntament, per la manca d'espai. Mestres, pares i mares i ciutadans en general han assistit al ple per donar suport a la instal·lació dels barracons. El govern municipal agraeix TOTS els vots dels regidors que han fet possible aprovar el conveni (CUP, ERC i CIU), i de tot els ciutadans que han dut la lluita per la consecució de l'institut públic i dels barracons.

Els mòduls prefabricats s'ubicaran al passeig de circumval·lació, al costat de l'equipament l'EIX, després que avui mitjançant el conveni aprovat la família Pons-Camps ha pogut fer la cessió d'ús dels terrenys per a la instal·lació provisional de l'institut. L'alcalde de Navàs, Jaume Casals i el regidor d'hisenda Joan Bertran han explicat la cronologia de tot el conveni Pons-Camps i com s'ha arribat fins a la presentació d'aquest conveni pels terrenys. Han defensat la idoneïtat de la ubicació i les condicions del conveni. Al seu torn els portaveus dels grups municipals han exposat els seus posicionaments. Josep Oliva, en nom de Convergència i Unió s'ha mostrat crític amb l'equip de govern i amb el procés d'elaboració del conveni però finalment ha anunciat el seu vot favorable. Joan Fernàndez, en nom del grup municipal de la CUP ha fet una defensa de l'ensenyament públic i ha agraït la lluita dels pares i mares en aquesta defensa. Hortènsia Font, en nom del Grup Municipal d'ERC també ha defensat la ubicació dels mòduls i la lluita de qui han fet possible arribar fins aquí. Finalment l'alcalde ha tancat la sessió agraint tot el suport rebut, la tasca dels regidors del govern, i en especial la d'en Joan Bertran, com també ha agraït el vot favorable a la oposició.

Ara comença una contra-rellotge per aconseguir començar el curs amb les obres fetes, tot i que el mateix alcalde Jaume Casals ha advertit que no es podia descartar un lleuger retràs en poder iniciar les classes a la nova ubicació.

(notícia extreta del web municipal: www.navas.cat)

=============================

INTERVENCIÓ DEL GRUP MUNICIPAL DE LA CUP AL PLE MUNICIPAL - Joan Fdez

Pares, mares, mestres, navassencs, navassenques... gràcies a tot per ser aquí.

Cada matí que puc anar a portar la meva filla a l'escola, quan marxo, tinc una sensació contradictòria. Per una banda, tinc sensació de tristor, com una cosa a la panxa, quan em mira i no es vol separar de mi. Per l'altra un convenciment que la deixo en bones mans. Mentre vinc cap a l'Ajuntament vaig pensant què deu fer i me l'imagino a classe... i sempre acabo pensant que tinc o tenim molta sort de poder tenir una escola pública que funciona, que dóna valors i que els nostres fills estan, a vegades sense saber-ho forjant el seu futur.  Tots els que teniu fills ja sabreu de què us parlo.

I en conseqüència penso, què puc fer jo per l'escola i no només que pot fer l'escola per mi. Segur que almenys puc contribuir en la lluita per una escola pública i de qualitat, que ara està en perill degut a les retallades, i potser, pel fet que la classe dirigent no s'ho acaba de creure això de l'ensenyament públic. Potser no s'acaben de creure que l'ensenyament públic és una garantia de la igualtat d'oportunitats per a tothom, i que ha de ser de qualitat per a tothom.

L’educació és un dret universal i un bé públic al qual tota la ciutadania té dret a accedir i l’Administració té el deure de garantir en condicions de qualitat i d’igualtat. A més, hi ha consens en la nostra societat sobre el fet que l’educació, a més de ser una necessitat per al progrés social, és la condició per fer possible una societat cohesionada i justa i que perquè això sigui possible l’ensenyament públic ha de ser l’eix vertebrador de tot el sistema educatiu i ha de garantir la seva funció social d’ajudar a compensar desigualtats.

Navàs, majoritàriament, ha lluitat per aconseguir l'institut públic i s'ha aconseguit, sobretot gràcies a la pressió popular. Ara que ja el tenim (espero que no ens el prenguin), nosaltres, l'equip de govern, hem treballat perquè la voluntat majoritària s'instal·lar moduls prefabricats aquest any sigui una realitat. Ho hem fet tant bé com hem sabut, i n'estem convençuts, políticament, tècnicament i jurídicament que ho hem fet bé.Ho hem fet bé, perquè hem tingut generositat en el procés, hem aplaçat el punt en diversos plens per arribar a un bon consens. I ho farem fins l'últim moment. Si hi ha res a millorar en el conveni, si hi ha res a pactar, ho farem per tal que puguem tenir els barracons.

En aquest ple no estem votant tansols un conveni urbanístic que possibilita la cessió dels terrenys per als barracons de l'institut, sinó que estem votant, per dir-ho de forma planera, el SUPORT A L'ENSENYAMENT PÚBLIC NAVÀS.

M'entristeix aboslutament veure que un bé general com és aquest, pugui ser utlitzat políticament, desitjo que no sigui així... ho vull creure. El temps ho jutjarà.

Em bé a la memòria el cas del CINE, el govern anterior el volia políticament enderrocar i va buscar les excuses o informes t'ecnics per justificar la seva posició. Nosaltres, llavors fora de l'Ajuntament, el vam defensar i vam aportar també informes tècnics que ens avalaven. TOT ERA QÜESTIÓ DE VOLUNTAT POLÍTICA. COM AVUI. SI ES VOL VOTAR QUE NO ES PODEN TROBAR LES EXPLICACIONS TÈCNIQUES QUE ES VULGUI, PERÒ SERAN NOMÉS EXCUSES, JUSTIFICACIONS FETES D'ÉS D'UN PUNT DE VISTA MOLT DIRIGIT.  SI NO ES VOLEN MODULS, QUE ES DIGUI CLAR.  ARA SEMBLA QUE SI, DONCS GRÀCIES!

Pasi el què passi al ple d'avui, que sapigueu tots que hi hem posat el coll. Que tant si s'aprova o no el conveni continuarem treballant per l'educació i els serveis públics.

No puc tancar la meva intervenció sense agraïr a tota la gent que sou aquí la vostra lluita per l'ensenyament públic i pel sentit comú.

També a la família Pons-Camps la seva predisposició en la búsqueda d'una solució.

Finalment agraïr també a tots els meus companys de l'equip de govern, el Tai, l'Hortènsia, la Raquel, el Joan i la Sònia el treball que han dedicat al projecte, però sobretot al Xavier Pons, que de ben segur que no és una situació gens còmode per ell, tens tot el meu suport, tens tot el nostre suport.

GRÀCIES A TOT I A TOTES  ELS QUE ESTEU AVUI AQUÍ, A TOTS ELS QUE ENS ESCOLTEU PER CANAL N I PER LA VEU DE NAVÀS. LA LLUITA CONTINUA.